Highlander Enterprise zmniejsza straty w drugim kwartale
Highlander Enterprise, spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, zmniejszyła w drugim kwartale stratę netto z 0,77 mln zł do 0,29 mln zł.
Przychody Highlander Enterprise (dawniej Advanced Graphene Products) wyniosły 0,01 mln zł wobec 0,05 mln zł w 2024 r. Na poziomie wyniku ze sprzedaży, spółka zmniejszyła stratę z poziomu 0,81 mln zł do 0,61 mln zł.
"Osiągnięte przez nas wyniki finansowe w drugim kwartale 2025 r. są odzwierciedleniem działań, jakie miały miejsce w tym bardzo intensywnym dla spółki okresie. W minionym kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na dwóch fundamentalnych kwestiach: opracowaniu strategii rozwoju na lata 2025-2028 oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów marki 8belle. Jednocześnie, w obszarze grafenu, kontynuowaliśmy poszukiwania nowych klientów oraz rozszerzaliśmy zastosowania naszych produktów i technologii" – skomentował wyniki mówi Artur Górski, prezes zarządu spółki.
Nową strategię firma przyjęła 14 kwietnia. Zakłada ona koncentrację na trzech kluczowych obszarach:
- segmencie kosmetycznym (wprowadzenie linii lakierów hybrydowych pod nową marką 8belle oraz rozwój produktów kosmetycznych pod nabytą w marcu 2025 r. marką: Brown as Berries Care),
- segmencie odzieży UV (rozwój linii produktów pod nabytą marką Brown as Berries, tj. strojów kąpielowych UV dla kobiet),
- wykorzystaniu potencjału grafenu, komercjalizacji wybranych technologii i posiadanych patentów oraz identyfikacji i rozwijaniu synergii grafenu w obszarze kosmetyków (stworzenie nowej marki lakierów hybrydowych zawierających grafen oraz opatentowanie tej technologii).
Po opublikowaniu strategii, zarząd spółki pracował nad wprowadzeniem do sprzedaży produktów marki 8belle. Oficjalna premiera miała miejsce 1 lipca 2025 r., kiedy uruchomiono platformę e-commerce skierowaną do profesjonalnych odbiorców z segmentu B2B. W pierwszym etapie oferty znalazły się hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz produkty do pielęgnacji dłoni i paznokci. Oferta marki jest rozszerzana o kolejne produkty.
Oprócz kanału e-commerce spółka rozwija również inne kanały sprzedażowe. Rozpoczęła współpracę z pierwszą hurtownią kosmetyczną oraz prowadzi terenową sprzedaż bezpośrednią.
"Naszym celem na nadchodzące miesiące i kwartały jest jak najszersze dotarcie z produktami marki 8belle do klientów profesjonalnych w Polsce, a także rozpoczęcie ekspansji zagranicznej i pozyskanie dystrybutorów w Europie" – wskazuje Sylwia Gołębiewska, wiceprezeska spółki.