Dzieje się
Ten wpis stanowi część relacji na żywo z 03.04.2025
NEWSROOM XYZ

LPP miało ponad 20 mld zł przychodów w ubiegłym roku

Przychody grupy LPP w 2024 r. wyniosły 20,2 mld zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,4 mld zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej – blisko 1,75 mld zł. Zysk na jedną akcję wyniósł 941,46 zł.

Zarząd zarekomendował dywidendę w wysokości 660 zł za akcję.

LPP w 2024 r. miało 20-procentową dynamikę sprzedaży w walutach stałych – podała grupa. W ciągu roku otworzyła ponad 600 nowych sklepów, z czego ponad 570 marki Sinsay i o połowę zwiększyła powierzchnię magazynową.

Dynamika sprzedaży marki Sinsay wyniosła 47 proc. „Sukces” tej marki był dla LPP „dla nas „wyraźnym impulsem do oparcia dalszego rozwoju LPP na tej formule sprzedażowej, która na nowo definiuje handel w mniejszych miejscowościach i stanowić będzie o przewadze konkurencyjnej grupy w kolejnych latach” – wskazał w liście do akcjonariuszy prezes zarządu grupy Marek Piechocki.

Zwiększanie powierzchni magazynowej, rozwój sprzedaży omnichannel i rozwój marki Sinsay stały za rekordowymi nakładami inwestycyjnymi w historii grupy, które w 2024 r. wyniosły 1,8 mld zł.

Plany LPP na 2025 r.

W 2025 r. grupa planuje otworzyć 1,5 tys. nowych sklepów Sinsay i 100 sklepów innych marek. Łącznie da to na koniec roku ok. 4,4 tys. sklepów – planuje LPP. Na rozwój grupa planuje wydać w 2025 r. 3,5 mld zł, z czego 2,3 mld zł na rozbudowę sieci stacjonarnej. LPP chce osiągnąć przychody ze sprzedaży w zakresie 25-26 mld zł oraz marżę brutto na poziomie 53-54 proc. na koniec roku – wskazał Piechocki w liście do akcjonariuszy.