Dzieje się
Ten wpis stanowi część relacji na żywo z 09.04.2025
NEWSROOM XYZ

Nowe środki na promocję polskich firm za granicą. PARP ogłasza nabór wniosków

Rusza nowy nabór wniosków o unijne dofinansowanie promocji polskich firm za granicą. Do podziału jest 50 mln zł dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór wniosków. Firmy mogą się ubiegać o dofinansowanie promocji na rynkach zagranicznych. Wnioski można składać od 13 maja do 24 czerwca 2025 r.

Budżet to 50 mln zł i pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Środki są przeznaczone dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

Program nosi nazwę „Promocja marki innowacyjnych MŚP”. Skierowany jest do firm m.in. w sektorach: medycznym, farmaceutycznym, kosmetycznym, meblarskim, motoryzacyjnym, lotniczo-kosmicznym, spożywczym, budowlanym, elektronicznym, zielonych technologii, przemysłu kreatywnego i branży statków specjalistycznych.

Firmy mogą otrzymać dofinansowanie na udział w targach i misjach gospodarczych, kampanie promocyjne, prezentacje, degustacje, a także na wyjazdy zagraniczne pracowników. Wsparcie obejmuje również koszty wynajmu i budowy stoisk wystawienniczych – przekazuje PAP.

Aby ubiegać się o dofinansowanie, firma musi wykazać, że w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym co najmniej 20 proc. jej przychodów netto ze sprzedaży pochodziło z eksportu.

PARP jest państwową agencją podległą Ministrowi Funduszy i Polityki Regionalnej. Zarządza funduszami krajowymi i unijnymi przeznaczonymi na wsparcie MŚP i rozwój gospodarki.

Poziom dofinansowania wynosi do 85 proc. dla kosztów podróży służbowych oraz do 50 proc. dla pozostałych kosztów kwalifikowanych. W naborze nie określono minimalnej ani maksymalnej wartości projektu.