Orange Polska z zyskiem 191 mln zł w I kwartale. Przychody i liczba klientów rosną

Orange Polska wypracowało w pierwszym kwartale 2025 r. 822 mln zł EBITDAaL i 191 mln zł zysku netto. Spółka poprawiła przychody o 2,3 proc. rok do roku, osiągając 3,153 mld zł.

Zysk operacyjny wyniósł 312 mln zł wobec 349 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał EBIT na poziomie 340,6 mln zł, EBITDAaL na 812,9 mln zł, a zysk netto – 220,9 mln zł.

Dynamika przychodów była napędzana wzrostem w kluczowych usługach telekomunikacyjnych. Jak wskazał dyrektor finansowy Jacek Kunicki, wzrost EBITDAaL o prawie 3 proc. był efektem wysokiej marży i dyscypliny kosztowej.

Prezes Liudmila Climoc podkreśliła wzrost liczby klientów i wskaźników ARPO we wszystkich kluczowych segmentach. Spółka liczy na dalsze umacnianie oferty komercyjnej dzięki usługom łączonym – m.in. nowej usłudze telewizyjnej ze światłowodem.

W I kwartale Orange zdobyło w aukcji 5G dwa bloki w paśmie 700 MHz. Według prezes, licencje pozyskano „za najlepszą możliwą cenę”, a pasmo zwiększy zasięg sieci i umożliwi świadczenie nowych usług - przekazuje PAP Biznes.

Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła o 16 tys., a wskaźnik ARPO dla tych usług sięgnął 127 zł (+4,2 proc. rdr). Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 38 tys., osiągając wzrost o 15 proc. rdr.

55 proc. klientów internetu stacjonarnego korzysta obecnie ze światłowodu. Jednocześnie baza użytkowników internetu miedzianego zmniejszyła się o 34 tys. klientów.

W segmencie komórkowym liczba klientów usług głosowych wzrosła o 77 tys. (+3 proc. rdr), a wskaźnik ARPO osiągnął 29,8 zł (+1,3 proc.). Wzrost ARPO dla usług przedpłaconych wyniósł aż 19,7 proc., do poziomu 16,1 zł.

Liczba klientów usług głosowych w sieci stacjonarnej PSTN spadła o 32 tys., co – jak zaznaczono w raporcie – wynika z długoterminowych zmian strukturalnych na rynku.