Rekordowe wydatki Amerykanów w Black Friday. Online wydano 11,8 mld dol.
Tegoroczny Black Friday przyniósł rekordowe 11,8 mld dolarów sprzedaży online w USA – wynika z danych Adobe Analytics. Konsumenci wydali więcej niż rok temu, choć rosnące ceny ograniczyły liczbę kupowanych produktów.
Amerykanie wydali w Black Friday 11,8 mld dolarów, czyli 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej, podało Adobe Analytics, analizujące ponad bilion wizyt na stronach detalistów. Firma prognozuje, że w sobotę zakupy online osiągną 5,5 mld dolarów, a w niedzielę 5,9 mld dolarów, co oznacza wzrost odpowiednio o 3,8 proc. i 5,4 proc. rok do roku.
Z danych Salesforce wynika, że wydatki amerykańskich konsumentów na Black Friday sięgnęły 18 mld dolarów, o 3 proc. więcej niż przed rokiem. Największą popularnością cieszyły się luksusowa odzież i akcesoria, które odpowiadały za znaczną część sprzedaży.
Salesforce zaznacza jednak, że mimo większych wydatków, inflacja ograniczyła popyt, a kupujący dodawali do koszyka mniej produktów niż przed rokiem. W sklepach stacjonarnych ruch był umiarkowany, a wielu klientów obawiało się nadmiernych wydatków w związku z utrzymującą się inflacją, niepewnością handlową i słabym rynkiem pracy.
Handlowcy przygotowują się teraz do Cyber Monday, który według Adobe ma ponownie zostać największym dniem zakupów online w sezonie. Prognozowana sprzedaż to 14,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 6,3 proc. rok do roku.
Źródło: Reuters