Nielsen nazwał okupowaną Ukrainę „nowymi terytoriami Rosji". Bada potencjał tamtejszego rynku piwnego
Rosyjski Nielsen uwzględnił „nowe terytoria Federacji Rosyjskiej" w swoich badaniach rynku piwa – zauważają wiadomoscihandlowe.pl. W ten sposób, zgodnie z putinowską nomenklaturą, spółka zależna od NielsenIQ określa terytoria Ukrainy okupowane przez Rosję.
Firma wylicza m.in. że „nowe terytoria" odpowiadają za ok. 2-3 proc. piwa spożytego w Rosji, a dyrektor wykonawczy rosyjskiego Nielsena Konstantin Loktiew w kontekście okupowanych przez Rosję terytoriów mówi o „nowej grupie konsumentów", która „z pewnością może dać impuls nie tylko kategorii piwa, ale także innym produktom, biorąc pod uwagę ocenę znaczenia ekonomicznego tych nowych regionów, ich potencjał turystyczny oraz popyt wewnętrzny związany z milionami mieszkających tam konsumentów".
Publikująca te badania rynku rosyjska spółka Nielsen Data Factory LLC to spółka zależna NielsenIQ, światowego giganta badań rynku, działającego w ponad 100 krajach, który powstał w 2023 r. z połączenia Nielsen i GfK.
Wiadomoscihandlowe.pl zapytały centralę firmy m.in., czy Nielsen popiera nazywanie okupowanych ziem Ukrainy „nowymi terytoriami Federacji Rosyjskiej", a Ukraińców żyjących pod okupacją – „nową grupą konsumencką". Portal zapytał też, czy NielsenIQ uznaje anektowane przez Rosję terytoria Ukrainy za część Rosji i czy centrala firmy zamierza wywrzeć presję w celu usunięcia tych treści.
NielsenIQ nie odpowiedział na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl w tej sprawie.
Czytaj także: Analiza: model gospodarczy Rosji zbliża się do granicy wydolności