Żabka zwiększyła przychody w drugim kwartale, nieco poniżej konsensusu
Grupa Żabka miała w pierwszej połowie roku 12 mld 791 mln zł przychodów – podała firma w raporcie. To wzrost o 14,7 proc. rok do roku.
Przychody w drugim kwartale wyniosły 7 mld 124 mln zł, o 16,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Konsensus PAP Biznes wynosił 7 mld 171,3 mln zł przychodów. Rzeczywisty wynik okazał się więc niższy od konsensusu o 0,7 proc.
Zysk netto Żabki wyniósł 192 mln zł w drugim kwartale 2025 r. i 67 mln zł w pierwszym półroczu. To wzrost o odpowiednio o 22,4 proc. i 14,8 proc. rok do roku – podano w raporcie. Wynik za drugi kwartał okazał się o 7,2 proc. wyższy niż zakładał rynek.
Skorygowany zysk netto w pierwszym półroczu wyniósł 144 mln zł, a w drugim kwartale 221 mln zł (wzrost odpowiednio o 82,9 proc. i 25,5 proc. rok do roku).
Wzrost sprzedaży like-for-like wyniósł 6,1 proc. w okresie od kwietnia do czerwca i tyle samo w okresie od stycznia do czerwca 2025 r.
Żabka planuje przyspieszyć ekspansję
W pierwszej połowie 2025 r. grupa otworzyła 804 nowe sklepy, co daje łącznie 11 793 sklepy sieci na dzień 30 czerwca 2025 r. W tym samym okresie Żabka zamknęła 80 sklepów.
"Ekspansja sklepów w pierwszej połowie 2025 r. przyczyniła się do wzrostu sprzedaży do klientów końcowych (StEC) rok do roku o 886 mln zł. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wyniósł 731 mln zł, a nowe silniki wzrostu (NGE) stanowiły dodatkowe 241 mln zł Łącznie wzrost StEC rok do roku w pierwszej połowie 2025 roku był napędzany przez ekspansję sklepów (47,7 proc.), wzrost LfL (39,4 proc.) i NGE (13 proc.)" – podała firma.
Grupa chce przyspieszyć ekspansję i uruchomić w 2025 r. 1300 sklepów w Polsce i Rumunii. Wcześniej firma planowała otworzyć 1100 sklepów.
"Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego. Przyspieszamy ekspansję – w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1300 otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028" – skomentował Tomasz Suchański, CEO grupy.