BYD bije rekordy w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż we wrześniu wzrosła o 880 proc.

Koncern BYD może zaliczyć wrzesień w Wielkiej Brytanii do wyjątkowo udanych. Sprzedaż rok do roku wzrosła aż o 880 proc. Firma sprzedała na tamtejszym rynku 11 271 pojazdów. Najlepiej, jak wynika z danych producenta, sprzedawała się hybryda plug-in Seal U. Udział chińskiego koncernu w rynku wzrósł do poziomu 3,6 proc. To spore pocieszenie dla władz BYD, ponieważ na rynku chińskim sprzedaż tych aut spada, a firmę gonią nowe elektryczne startupy.

Wrzesień był również bardzo dobrym miesiącem dla samochodów elektrycznych wszystkich marek sprzedawanych w Wielkiej Brytanii. Z danych Stowarzyszenia Producentów Samochodów – jak podaje BBC – wynika, że sprzedaż elektryków we wrześniu wzrosła o około 30 proc. rok do roku, do poziomu 72 779 pojazdów. Z kolei sprzedaż hybryd plug-in przyspieszyła jeszcze bardziej. To oznacza, że auta elektryczne i hybrydowe stanowiły większość nowo rejestrowanych pojazdów we wrześniu 2025 roku.

Jak zapowiada dyrektor brytyjskiego oddziału firmy, w nadchodzących miesiącach BYD wprowadzi na rynek wiele nowych modeli aut elektrycznych i hybrydowych. Koncern otworzył też niedawno setny salon sprzedaży.

Skąd bierze się tak duża popularność BYD i innych chińskich koncernów motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii? Przede wszystkim rząd w Londynie nie wprowadził dodatkowych taryf celnych na pojazdy z Państwa Środka, w przeciwieństwie do USA i krajów Unii Europejskiej. To sprawia, że chińskie samochody elektryczne mogą być sprzedawane taniej niż ich europejscy i amerykańscy konkurenci.

I to nawet mimo tego, że chińskie samochody nie są objęte dopłatami rządowymi do zakupu aut elektrycznych. Brytyjskie władze tłumaczą, że pojazdy te produkowane są w fabrykach, które nie spełniają norm emisji CO₂.