Zapowiedź Ferrari Elettrica. Elektryki mają stanowić 20 proc. oferty do 2030 r.

Ferrari zaprezentowało swój pierwszy w pełni elektryczny model, Elettrica, jednocześnie ogłaszając zmiany w strategii elektryfikacji. Do 2030 r. auta elektryczne mają stanowić 20 proc. oferty marki.

W siedzibie Ferrari w Maranello we Włoszech, firma przedstawiła dziś technologiczną koncepcję pierwszego elektrycznego modeluElettrica. Premiera oznacza ważny krok w historii producenta luksusowych samochodów sportowych.

Ferrari poinformowało, że do 2030 r. w jego gamie pojazdów elektryki będą stanowić tylko 20 proc., zaś modele hybrydowe i samochody spalinowe po 40 proc. To zmiana w stosunku do planu z 2022 r., który zakładał 40 proc. aut elektrycznych.

Firma ogłosiła również, że w latach 2026–2030 będzie wprowadzać średnio cztery nowe modele rocznie. Każdy z nich ma mieć odmienny charakter i być dopasowany do różnych profili klientów.

Elettrica wejdzie na rynek w 2026 r. Wszystkie kluczowe komponenty elektryczne – baterie wysokiego napięcia, e-osi i inwertery – są produkowane wewnętrznie w nowym obiekcie „e-building” w Maranello.

Według źródeł, Ferrari nie planuje wprowadzenia drugiego modelu elektrycznego przed 2028 rokiem, powołując się na niskie zainteresowanie luksusowymi autami elektrycznymi o wysokich osiągach.

Aktywna baza klientów Ferrari wzrosła od 2022 roku o około 20 proc., osiągając 90 000 osób. W ramach strategii angażowania klientów firma otworzy w 2027 roku nowe centra „Tailor Made” w Tokio i Los Angeles, umożliwiające indywidualne personalizacje pojazdów.

Ferrari podkreśliło kontynuację polityki neutralności technologicznej, inwestując równocześnie w silniki spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Producent będzie rozwijać silniki V6, V8 i V12 zgodnie z globalnymi regulacjami i zwiększać ich moc przy kompatybilności z paliwami alternatywnymi.

Firma zapowiedziała ambitne cele dekarbonizacyjne, w tym redukcję emisji Scope 1 i 2 o 90 proc. do 2030 r. w porównaniu do 2021 roku oraz emisji Scope 3 o 25 proc. w porównaniu do 2024 roku. Ferrari planuje też rozwój flagowych salonów w Londynie i Nowym Jorku w 2026 r. oraz szerszą ofertę dóbr luksusowych i doświadczeń dla właścicieli i fanów marki.

Źródło: Reuters