Polacy robiący zakupy w sieci skarżą się na brak szczegółowych informacji o produktach

Większość Polaków robi zakupy w internecie przynajmniej kilka razy w miesiącu, ale niemal połowa skarży się na brak szczegółowych informacji o produktach – wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: e-commerce od święta”.

Według raportu 15 proc. Polaków kupuje online co kilka dni, a kolejne 44 proc. – kilka razy w miesiącu. Najbardziej aktywni są młodsi użytkownicy – wśród osób w wieku 18–29 lat oraz trzydziestolatków po 24 proc. dokonuje zakupów w sieci kilka razy w tygodniu. W starszych grupach tempo zakupów jest niższe – 28 proc. seniorów (60+) kupuje w internecie raz na kilka miesięcy. Częściej zakupy online robią mężczyźni (60 proc.) niż kobiety (56 proc.).

Najczęściej wskazywaną przeszkodą w zakupach internetowych jest brak szczegółowych informacji o produkcie – zwraca na to uwagę 43 proc. badanych. Kolejne bariery to brak rzetelnych opinii użytkowników (29 proc.) oraz długi czas oczekiwania na dostawę lub jej koszt (26 proc.). Wskazano też m.in. brak numeru kontaktowego do obsługi (19 proc.) i problemy z płatnością (12 proc.).

„Analiza wyników naszego badania pokazuje wyraźnie, że informacje o produkcie są kluczowe dla wszystkich grup wiekowych. Poza trzydziestolatkami, we wszystkich innych przedziałach brak odpowiednich szczegółów o produkcie był najczęściej wskazywaną barierą. Najmłodsi użytkownicy (18–29 lat) w aż 55 proc. identyfikowali to jako dominujący problem. W innych grupach tę odpowiedź wybierało odpowiednio 42 proc. czterdziestolatków, 46 proc. pięćdziesięciolatków oraz 41 proc. seniorów powyżej 60 r.ż.” - powiedział cytowany w raporcie Patryk Perliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi w Santander Consumer Banku.

Bank zwraca też uwagę na rosnącą popularność zakupów „na żywo” w internecie. Z tzw. „live commerce” miało już styczność 23 proc. Polaków, a kolejne 11 proc. planuje spróbować tej formy. Niemal połowa ankietowanych (49 proc.) nie uczestniczyła jednak w transmisjach sprzedażowych i nie zamierza tego robić.

Źródło: PAP