Resort cyfryzacji rusza z nową kampanią. Ministerstwo chce przypomnieć o telefonicznym wsparciu emocjonalnym

Resort cyfryzacji uruchamia kampanię, która ma przypomnieć o telefonach wsparcia dla dzieci i młodzieży – 116 111 oraz dla dorosłych – 116 123. Ministerstwo chce bowiem przypomnieć, że w kryzysie zdrowia psychicznego nikt nie musi być sam.

Ministerstwo przygotowało tę kampanię razem z NASK, „Niebieską Linią” Instytutu Psychologii Zdrowia oraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

– „Chcemy, by każdy – niezależnie od wieku – wiedział, że pomoc psychologiczna jest dostępna, bezpłatna i anonimowa. Numery telefonu 116 111 i 116 123 to realne wsparcie dla tych, którzy czują się zagubieni. Naszym obowiązkiem jest nie tylko tworzenie bezpiecznych narzędzi cyfrowych i telekomunikacyjnych, ale też budowanie świadomości, że technologia może łączyć ludzi – bo po jej drugiej stronie czeka ktoś, kto naprawdę wysłucha i może pomóc” – tłumaczy szef resortu, Krzysztof Gawkowski.

– „Świat cyfrowy stał się naturalną przestrzenią poszukiwania informacji, ale także kontaktu z innymi. W NASK wierzymy, że nowe technologie powinny służyć człowiekowi – ułatwiać życie, przełamywać bariery i budować dostępność. Właśnie dlatego tak ważna jest linia pomocowa 116 123, która oferuje profesjonalne wsparcie osobom w kryzysie – nie tylko przez telefon, ale również w nowoczesnych, dostosowanych do potrzeb formach komunikacji. Takie kampanie są kluczowe – pokazują, że pomoc jest na wyciągnięcie ręki, a technologia może być mostem do rozmowy, zrozumienia i realnej ulgi” – tłumaczy Katarzyna Skowyra, kierowniczka projektu 116sos.pl z NASK – Państwowego Instytutu Badawczego.

Z kolei Katarzyna Talacha, koordynatorka konsultantów z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, uważa, że dzięki tej kampanii młodzi ludzie dowiedzą się, że pomoc jest dostępna i nie trzeba czekać do kryzysu, by skontaktować się z ekspertami.

Do kampanii resort cyfryzacji zaangażował influencerów. Numer 116 111 będzie promował JASPER – popularny twórca na TikToku, który w szczery sposób rozmawia z młodymi o swojej codzienności. Z kolei kampanię numeru 116 123 wesprze Rafał Gębura – dziennikarz i autor rozmów „7 metrów pod ziemią”.

Promocja pojawi się tylko online i potrwa do 24 listopada tego roku. Kampania dla młodzieży znajdzie się na TikToku, Snapchacie, Discordzie czy Twitchu. Ta przeznaczona dla dorosłych pojawi się za to w mediach, na Facebooku, Instagramie i YouTubie. W obu przypadkach reklamy podkreślają, że numery 116 111 i 116 123bezpłatne, anonimowe i dostępne 24/7, a kontakt możliwy jest telefonicznie, przez czat lub formularz online.