PAIH chce otworzyć polskim firmom okno na Dolinę Krzemową
Polska Agencja Inwestycji i Handlu otworzyła biuro w San Francisco, by pomóc polskim przedsiębiorstwom znaleźć nowych klientów w Dolinie Krzemowej. Według PAIH oferta jest najbardziej interesująca dla startupów technologicznych, firm zajmujących się IT i software’em, a także dla przedsiębiorstw z branży kosmicznej, sztucznej inteligencji, deep tech, biotechnologii i medtech, gier i rozrywki cyfrowej czy zielonych technologii.
„Przy odpowiednim wsparciu i dobrze przygotowanej strategii ekspansji polskie technologie i rozwiązania mogą z powodzeniem konkurować z najlepszymi na świecie” – zapewnia agencja w komunikacie, podając przykłady firm takich jak Gastop, Medcom, Diagnomatic, Reality Unit czy Farada Group. Oprócz pozyskiwania nowych klientów agencja widzi szanse na uczestnictwo polskich przedsiębiorstw w projektach badawczo-rozwojowych i rozwój rodzimych produktów we współpracy z amerykańskimi partnerami.
„Obecność tu pozwala współtworzyć globalne trendy i wpływać na kierunek rozwoju technologii, budować wizerunek Polski jako kraju innowacji oraz uczestniczyć w rozmowach o bezpieczeństwie świata i Europy” – dodaje cytowany w komunikacie prezes PAIH Andrzej Dycha.
To czwarte Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w USA i pierwsze na Zachodnim Wybrzeżu. Pozostałe znajdują się w Nowym Jorku, Chicago i Houston.
PAIH została założona w 2003 r. i należy do Skarbu Państwa. Jest obecna w 70 krajach, a jej misją jest zarówno wspieranie polskich firm w rozwoju działalności za granicą, jak i zwiększanie liczby zagranicznych inwestycji w kraju.
Źródło: PAP