Polacy kupują świąteczne prezenty głównie online. Najczęściej wybierają kosmetyki i perfumy
46 proc. Polaków deklaruje, że najczęściej kupuje kosmetyki i perfumy online jako prezenty świąteczne. Badanie Santander Consumer Banku pokazuje też rosnącą popularność zakupów internetowych w innych kategoriach.
W najnowszym badaniu „Polaków Portfel Własny: E-commerce od święta” ankietowani wskazali, że najpopularniejszą kategorią prezentów kupowanych online są kosmetyki i perfumy – wybiera je 46 proc. badanych. Produkty te najczęściej kupują osoby po pięćdziesiątce (58 proc.) oraz mieszkańcy małych miast do 50 tys. mieszkańców (55 proc.).
Drugie miejsce wśród internetowych prezentów zajmują książki (33 proc.), a trzecie zabawki (32 proc.). Co czwarty Polak (25 proc.) kupuje online odzież i obuwie, a co piąty (20 proc.) elektronikę lub artykuły hobbystyczne. 19 proc. wybiera biżuterię. Z kolei zwyczaje dotyczące dekoracji świątecznych pozostają stabilne: 59 proc. kupuje je okazjonalnie, 24 proc. korzysta z tych samych ozdób od lat, a tylko 6 proc. co roku kupuje nowe.
Badani ujawnili również sposób wyboru prezentów. 36 proc. pyta bliskich o preferencje, a tyle samo kieruje się praktycznością upominków. 26 proc. planuje zakupy z wyprzedzeniem, a 13 proc. zbiera inspiracje przez cały rok.
Badanie przeprowadził IBRiS na zlecenie Santander Consumer Banku.
Źródło: PAP