Kurs CD Projekt istotnie w górę. Spółka zaprezentowała demo Wiedźmina 4

CD Projekt zaprezentował demo technologiczne Wiedźmina 4 podczas wydarzenia State of Unreal. Pokaz został uchwycony standardowej konsoli PlayStation 5 w 60 klatkach na sekundę z Ray Tracingiem. Spółka przez cały dzień wyróżnia się wśród spółek WIG20, na obecną chwilę notując ponad 6-proc. wzrost.

CD Projekt idzie w górę, gdy cały WIG20 notuje spadek rzędu 1 proc.

„Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku Unreal Engine 5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas ważny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek — przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Joint CEO CD Projektu, Michał Nowakowski.

Zaprezentowane demo technologiczne pokazuje fragment historii Ciri (głównej bohaterki nowej trylogii – przyp. red.), tropiącej potwora. Jej poszukiwania prowadzą ją do miasteczka Valdrest.

W trakcie prezentacji pokazano szereg narzędzi Unreal Engine 5 opracowywanych z myślą o otwartym świecie Wiedźmina 4. Obejmują one m.in. animacje postaci, geometrię, renderowanie środowiska czy skalowanie tłumów.

„Prezentowane narzędzia są obecnie rozwijane, testowane i stopniowo udostępniane wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine — począwszy od dzisiejszej premiery Unreal Engine 5.6" – czytamy w komunikacie. Dzięki temu inne studia będą mogły tworzyć wiarygodne i wciągające otwarte światy, oferujące płynność na poziomie 60 klatek na sekundę bez kompromisów w kwestii jakości — niezależnie od skali.

Wśród technologii zaprezentowanych w demie znalazły się: Unreal Animation Framework, odpowiadający za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest; FastGeo Streaming, opracowany przez CD Projekt RED wspólnie z Epic Games, umożliwiający szybkie wczytywanie otoczenia; Nanite Foliage, pozwalający wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność; system MASS do spółki z technologią MetaHuman, zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów; oraz ML Deformer, który wzbogaca animacje postaci o subtelne detale dotyczące pracy mięśni.

Strategiczne Partnerstwo między Epic Games a CD Projektem zostało ogłoszone w 2022 r. W marcu deweloper gier poinformował, że nie planuje premiery Wiedźmina 4 przed 2027 r.

Jak stwierdzili w marcu w rozmowie z XYZ szefowie CD Projektu, spółka ma ambicję „stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki, z grami w centrum".

Źródło: PAP, XYZ