Infolinia nie powinna być droższa od zwykłego połączenia. UOKiK sprawdził ponad 30 przedsiębiorców
UOKiK sprawdził, czy przedsiębiorcy informują klientów o kosztach infolinii i czy koszty nie przekraczają dozwolonego limitu. Pod lupą znalazło się ponad 30 firm, a interwencje urzędu zakończyły się sukcesem.
Firmy nie mogą bowiem, jak przypomina urząd, pobierać za połączenia z infolinią, wyższej opłaty niż za zwykłe połączenia głosowe, zgodnie z taryfą dostawcy usług telekomunikacyjnych. Od 1 stycznia 2023 ten zakaz dotyczy także przewoźników osób. Do tego zagraniczne firmy, działające w Polsce, muszą zapewnić na infolinii kontakt w naszym języku. Trzeba tylko pamiętać, że jeśli dzwonimy na infolinię z zagranicy, to kontakt może być droższy, ze względu na koszty roamingu.
Interwencja prezesa UOKiK okazała się sukcesem. Firmy, które pobierały wygórowane stawki za infolinię albo obniżyły stawki do wymaganego poziomu, albo po prostu wprowadziły darmowe połączenia z konsultantem. Do tego Wizz Air zdecydował się zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty.
.