Action w pierwszym półroczu otworzył 400. sklep w Polsce

Sprzedaż netto Action wzrosła w pierwszym półroczu 2025 r. o 18 proc. w ujęciu rocznym do 7,3 mld euro – podał dyskont w komunikacie prasowym.

Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 6,8 proc.

Jak podano, sklepy Action każdego tygodnia odwiedza średnio 20,2 mln klientów.

Action chce otwierać średnio jeden nowy sklep każdego dnia

W pierwszym półroczu 2025 r. Action otworzył 125 nowych sklepów, zwiększając łączną liczbę lokalizacji do 3043 w 13 krajach Europy. W Niemczech, obecnie drugim co do wielkości rynku Action po Francji, otwarto 600. sklep, a w Polsce, w Poznaniu – 400. sklep.

Celem strategicznym Action jest otwieranie średnio jednego nowego sklepu dziennie. Dyskont planuje łącznie około 370 nowych otwarć do końca 2025 r.

W kwietniu otwarty został pierwszy sklep w Szwajcarii, a dotychczas uruchomiono tam pięć lokalizacji.

Sieć przygotowuje się także do wejścia na rynek rumuński. Pierwszy sklep w Rumunii zostanie otwarty jeszcze w tym roku, 24 września.

Firma otworzyła także 16. centrum dystrybucyjne w Europie – pierwsze w Hiszpanii, zlokalizowane w Illescas, trzy lata po debiucie sieci na tym rynku.