BYD zmniejsza w Europie dystans do Tesli. Pięciokrotny wzrost rejestracji nowych aut

BYD może być zadowolony z poziomu sprzedaży w Europie. We wrześniu tego roku zarejestrowano 24 963 auta chińskiego koncernu, podczas gdy rok temu było to jedynie 5013 nowych pojazdów – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż nowych aut chińskiej marki wzrosła do 120 859 pojazdów. Z kolei sprzedaż Tesli, największego rywala BYD, spadła o 28,5 proc., do 173 694 samochodów. We wrześniu sprzedaż aut (rdr) spadła o 10,5 proc., do 39 837 pojazdów. „South China Morning Post” wskazuje jednak, że amerykański koncern sprzedaje w Europie jedynie pojazdy elektryczne, podczas gdy BYD oferuje zarówno hybrydy, jak i klasyczne elektryki.

– „Liczby pokazują, że światowa strategia BYD działa” – tłumaczy Gao Shen, analityk z Szanghaju. – „Jednak największy producent aut elektrycznych wciąż potrzebuje zwiększyć sprzedaż poza Chinami, by zademonstrować swoje możliwości produkcyjne i designerskie” – dodaje. I chiński koncern planuje dokładnie to zrobić.

W 2026 roku BYD planuje podwoić liczbę salonów sprzedaży do 2000 miejsc. Firma chce też sprzedawać poza Chinami wszystkie modele dostępne w Państwie Środka.

Jednocześnie jednak BYD zmaga się z problemami w Chinach. We wrześniu dostawy nowych aut spadły o 5,5 proc. (rdr), osiągając poziom 396 270 samochodów. To efekt zaciekłej konkurencji na największym rynku motoryzacyjnym świata. Do gry wchodzą bowiem nowe startupy, oferujące swoje elektryczne pojazdy.