Coca-Cola z lepszymi wynikami niż oczekiwano. Firma stawia na napoje bez cukru i tańsze opakowania

Amerykański koncern Coca-Cola przekroczył prognozy Wall Street w trzecim kwartale 2025 r. Wzrost przychodów i zysków napędził popyt na napoje bez cukru, mleko Fairlife oraz sprzedaż na wybranych rynkach zagranicznych

Coca-Cola odnotowała w trzecim kwartale przychody w wysokości 12,46 mld dolarów, co przewyższyło rynkowe prognozy wynoszące 12,39 mld dolarów. Zysk na akcję, po wyłączeniu jednorazowych pozycji, sięgnął 82 centów wobec oczekiwanych 78 centów.

Pomimo dobrych wyników finansowych, firma utrzymała swoje roczne prognozy sprzedaży i zysku. Dyrektor generalny James Quincey ostrzegł, że Coca-Colę czeka „trudne otoczenie rynkowe” w nadchodzących miesiącach.

Akcje spółki wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym. Koncern liczy, że kolejne wyniki poprawi słabszy dolar, który sprzyja eksportowi i zwiększa wartość zagranicznych przychodów.

Firma intensywnie inwestuje w segment napojów bez cukru, droższych napojów energetycznych oraz markę mleka Fairlife. Działania te mają przyciągnąć bardziej zamożnych konsumentów w Stanach Zjednoczonych.

Dyrektor finansowy John Murphy poinformował, że rosnące zainteresowanie produktami niskokalorycznymi wpływa na sprzedaż klasycznej Coca-Coli. Trend ten nasila się w związku ze wzrostem popularności leków na odchudzanie oraz inicjatyw prozdrowotnych w ramach ruchu „Make America Healthy Again” promowanego przez administrację Donalda Trumpa.

Jesienią Coca-Cola planuje wprowadzić na rynek amerykański napój z trzciny cukrowej pod marką Coca-Cola Cane Sugar. W sklepach pojawią się też mini puszki o pojemności 7,5 uncji (ok. 220 ml), które mają kosztować poniżej 2 dolarów. Celem jest dotarcie do konsumentów o niższych dochodach.

Murphy przyznał, że firma odczuwa skutki bojkotu po nagraniu, na którym rzekomo zwalniała pracowników pochodzenia latynoskiego i zgłaszała ich do urzędu imigracyjnego ICE. Reuters nie znalazł jednak dowodów na takie działania. „To był trudniejszy rok, niż się spodziewaliśmy – zarówno dla nas, jak i dla społeczności latynoskiej” – powiedział.

W trzecim kwartale sprzedaż wolumenowa napojów Coca-Coli wzrosła o 1 proc., a średnie ceny o 6 proc. W poprzednim kwartale wolumen spadł o 1 proc. Koncern, podobnie jak konkurencyjny PepsiCo, planuje dalszy rozwój poprzez mniejsze i bardziej przystępne cenowo opakowania.

Źródło: Reuters