DXC stworzy w Polsce globalne Centrum Kompetencji AI

Firma DXC Technology ogłosiła uruchomienie Centrum Kompetencji AI w Polsce. Centrum ma zajmować się rozwiązaniami AI dla firm na całym świecie.

DXC Technology to międzynarodowy koncern z branży usług IT z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Centrum w Polsce stanowi część szerszej strategii firmy, zakładającej rozwój sieci centrów AI na całym świecie. Podobne placówki działają już w Bułgarii, Indiach, na Filipinach i w Hiszpanii.

Jak podaje firma, Centrum Kompetencyjne AI opiera się na trzech filarach: infrastrukturze chmurowej, interfejsach AI oraz scentralizowanym ośrodku badawczo-rozwojowym. W polskim centrum blisko 500 ekspertów specjalizujących się w różnych obszarach sztucznej inteligencji ma realizować projekty dla klientów krajowych i zagranicznych.

"Globalne Centrum Kompetencji AI w Polsce będzie nie tylko miejscem rozwoju nowoczesnych technologii, ale także ośrodkiem wymiany wiedzy i szkoleń dla specjalistów z całego regionu. Naszym celem jest stworzenie ekosystemu, który pozwoli ekspertom na nieustanne podnoszenie kwalifikacji, rozwijanie umiejętności oraz współpracę nad innowacyjnymi projektami, które napędzają zmiany na całym świecie" – zapowiada Maciej Tomczyk, dyrektor zarządzający w DXC Technology Polska.

Jak wskazuje firma, polskie Centrum Kompetencji AI już teraz bierze udział w strategicznych, międzynarodowych projektach, w tym w rozwoju DXC AI Workbench – rozwiązania integrującego usługi konsultingowe, inżynieryjne i korporacyjne.

Jednym z pierwszych użytkowników AI Workbench jest firma Ferrovial z branży infrastrukturalnej, zatrudniająca 25 tys. pracowników na całym świecie. Ferrovial wykorzystuje rozwiązanie do zarządzania operacyjnego.

"Cieszymy się, że możemy korzystać z globalnego doświadczenia ekspertów DXC w Centrum Kompetencji AI w Warszawie. Ściśle współpracujemy z zespołem DXC nad rozwojem narzędzia AI Workbench, które już teraz usprawnia procesy decyzyjne i zwiększa bezpieczeństwo w całej naszej organizacji" – skomentował otwarcie w Polsce globalnego centrum Javier Lázaro, dyrektor ds. Digital Hub w Ferrovial.