Małe i średnie firmy polubiły TikToka. Platforma pomaga im dotrzeć do nowych klientów. RAPORT
Małe i średnie firmy coraz chętniej korzystają z TikToka – wynika z raportu, przygotowanego przez portal społecznościowy. Wynika z niego, że ponad połowa przedsiębiorstw sektora MŚP twierdzi, że platforma pomogła im dotrzeć do nowych klientów.
51 proc. firm badanych w sierpniu przez TikToka z sektora MŚP twierdzi, że obecność na platformie społecznościowej pomogło im dotrzeć do nowych klientów i grup demograficznych. Okazuje się też, że 33 proc. firm odnotowało wzrost sprzedaży po utworzeniu konta na TikToku.
– Choć TikTok jest na polskim rynku stosunkowo krótko, już staje się istotnym narzędziem wsparcia sprzedaży i promocji dla polskich przedsiębiorców. Dużą rolę odgrywa tu efektywność naszej platformy: co drugi badany przedstawiciel MŚP ocenił, że TikTok jest dla ich biznesu skuteczniejszy niż wiodące platformy cyfrowe, obecne znacznie dłużej na rynku – mówi Rafał Drzewiecki, szef TikToka na Europę Środkową.
Nic więc dziwnego, że 46 proc. firm wykorzystuje komentarze od użytkowników platformy do tworzenia nowych ofert, a 38 proc. ankietowanych przedsiębiorstw dostosowuje swój przekaz, by dotrzeć do pokolenia Z.
Jak z kolei klienci reagują na obecność sektora MŚP na TikToku? 38 proc. użytkowników jest gotowa kupić produkt lokalnej marki, jeśli filmiki nie przypominają tradycyjnej reklamy. 81 proc. użytkowników twierdzi z kolei, że kreatywne treści od małych firm skłaniają ich do zakupu nowych produktów albo usług.