Starbucks zmienia podejście i zwiększa przychody
Starbucks zanotował w drugim kwartale roku 9,46 mld dolarów przychodów. To wzrost o 3,8 proc. rok do roku. Sieć przebiła oczekiwania analityków, którzy oczekiwali 9,3 mld dolarów.
Niższy od oczekiwań okazał się zysk na akcję, który wyniósł w drugim kwartale 2025 r. 50 centów. Konsensus wskazywał na 65 centów.
„Wyniki okazały się mniej negatywne, niż oczekiwano, dzięki pewnej poprawie sytuacji w Chinach” – ocenił cytowany przez Reutersa powiedział Dave Wagner, zarządzający portfelem w Aptus Capital Advisors. W tym kraju sieci udało się zwiększyć sprzedaż o 2 proc., podczas gdy sprzedaż ogółem i sprzedaż w USA spadła o 2 proc.
Jak wskazuje agencja, Starbucks, po kilku kwartałach spadku sprzedaży, przeprowadza zmiany, które mają na nowo przyciągnąć klientów do sieci. Koncern inwestuje w przywrócenie miejsc siedzących w kawiarniach, które były przedtem likwidowane i zwiększa nakłady na pracowników.