Tarczyński zwiększa przychody i wartość sprzedaży eksportowej

Grupa Tarczyński, producent przekąsek białkowych z branży FMCG, zwiększa swoje wyniki finansowe. Po pierwszym półroczu spółka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,5 proc. w porównaniu z 2024. Wzrosła też wartość sprzedaży eksportowej.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,063 miliarda złotych, a wartość sprzedaży eksportowej wzrosła o 20 proc. w I połowie 2025 w porównaniu z analogicznym okresem 2024. Jednocześnie wartość EBITDA spadła ze 151,9 mln złotych, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 67,4 mln złotych (w I połowie 2024 było to 75,3 mln zł). Na wysokość przychodów wpływ miała sytuacja rynku surowcowego, m.in. drożejące mięso wieprzowe i drobiowe (m.in. przez ptasią grypę).

– Konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu Grupy Tarczyński w kraju i na rynkach eksportowych, które w minionym półroczu odpowiadały już za 33 proc. całej sprzedaży. Dalej zamierzamy być istotnym graczem na kluczowych rynkach, przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Czechach i Litwie – mówi Radosław Chmurak, Wiceprezes Zarządu – Dyrektor Sprzedaży Tarczyński. Dodaje, że jesienią na półkach sklepów w kraju i za granicą pojawią się nowe produkty.

Firma chce się skupiać na parówkach i kabanosach, czyli dwóch kluczowych kategoriach. Dynamika wzrostu w kategorii parówek wyniosła 26 proc., a kabanosów 15 proc.

Podczas walnego zgromadzenia z 12 czerwca 2025 akcjonariusze zdecydowali o nowej emisji akcji zwykłych serii G. Ma ich być nie więcej niż 2 mln. Kapitał z emisji trafi przede wszystkim na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosów.

Grupa Tarczyński S.A. to producent wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych. Z komunikatu prasowego wynika, że firma jest marką nr 1 w kategorii wędlin paczkowanych oraz liderem na rynku roślinnych zamienników mięsa. Jej produkty trafiają do 30 krajów na trzech kontynentach.