Żabka chce uruchomić własną logistykę e-commerce
Żabka przygotowuje się do uruchomienia własnej logistyki e-commerce. Usługa Izidrop ma służyć głównie do dokonywania zwrotów przesyłek – poinformowali przedstawiciele grupy.
– Przygotowujemy się do rozwoju własnej logistyki e-commerce Izidrop. To produkt, który jest nieco inny od istniejących na rynku, będzie głównie skierowany do tych klientów, którzy chcą dokonywać zwrotów – powiedział podczas telekonferencji Tomasz Blicharski, chief strategy & development officer.
Jak podano, do świadczenia konkurencyjnej cenowo usługi dostarczania przesyłek wykorzystana ma być rozbudowana platforma logistyczna grupy.
– Usługa jest otwarta dla podmiotów trzecich. Dotyczy produktów, które nie są specyficznie zakupione lub nawet odebrane w sklepie Żabka, a po prostu zakupów z e-commerce, a usługa kurierska Izidrop jest jednym z kanałów, dzięki którym zwrot będzie dokonany. Usługa działa w dwie strony, dotyczy też odbiorów – powiedział Blicharski.
– Chcemy, żeby ta usługa była częścią naszego ekosystemu convenience, zintegrowana z naszą aplikacją i z jednej strony dostępna dla firm e-commerce, które mogą włączyć ją do swojego portfolio firm logistycznych, a z drugiej strony nasi klienci będą mogli korzystać z niej w punktach Żabki, zarówno dokonując zakupu, jak i odbioru oraz – przede wszystkim – zwrotu – dodał.
Poinformował, że projekt będzie uruchamiany w najbliższym czasie i dość szybko po starcie obejmie całą sieć.
Żabka chce też rozwijać usługę kup teraz, zapłać później, która umożliwiłaby opóźnienie płatności za zakupy w Żabce na kilkanaście czy kilkadziesiąt dni. Trwają testy, które wskazują na wysoki poziom wykorzystania tej funkcjonalności.
Czytaj także: Wyniki finansowe Grupy Żabka przebiły konsensus
Źródło: PAP