PKO BP rzuca rękawice Otomoto. Bank otwiera Automarket.pl dla wszystkich
PKO BP poinformował o otwarciu serwisu Automarket.pl dla wszystkich zainteresowanych sprzedażą samochodu. Do tej pory z platformy powiązanej z PKO Leasing korzystali jedynie oficjalni dealerzy. Bank widzi swoją szansę na zdobycie rynku w połączeniu dwóch ofert – bycia tablicą ogłoszeń motoryzacyjnych i dostarczania usług finansowania dla klientów.
Jak wskazano w komunikacie spółki, Automarket.pl otworzył się dla klientów indywidualnych i firm 1 grudnia br. Tomasz Bogus, prezes zarządu PKO Leasing, podkreślił, że to milowy krok w rozwoju platformy i realizacja strategii Grupy PKO BP – by być "numerem 1 i kropka".
– Dzięki otwartej tablicy ogłoszeniowej wyprzedzamy konkurencję pod względem funkcjonalności. Za projektem stoi największa instytucja finansowa w Polsce, co daje nam wiarygodność, bezpieczeństwo i ogromny potencjał wzrostu. Oferujemy pełną paletę finansowania i docieramy do milionów klientów banku – dodaje menedżer, cytowany w komunikacie. Według szacunków spółki serwis do 2027 r. ma pomóc zdobyć ok. 200 tys. nowych klientów dla banku i podnieść wartość finansowania o 2 mld zł rocznie.
Celem PKO BP jest wprowadzenie Automarket.pl do grona trzech największych platform motoryzacyjnych w Polsce, przy jednoczesnym zdobyciu tytułu lidera pod względem finansowania online. Najpopularniejszym miejscem do sprzedaży i zakupu samochodu w naszym kraju jest obecnie serwis Otomoto.
Planujemy kontynuację tematy w formie dłuższego artykułu.