Sprzedaż detaliczna w marcu 2025 r. spadła. „To akurat martwi najmniej"

Sprzedaż detaliczna w marcu 2025 r. była niższa niż przed rokiem o 0,3 proc. – podał GUS. W ocenie analityków Pekao akurat ten odczyt z danych GUS dotyczących marca, które już poznaliśmy, martwi najmniej, a generalnie „konsument wrócił do gry".

Konsensus PAP zakładał wzrost o 0,4 proc.

W porównaniu z lutym 2025 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 14,3 proc. Konsensus PAP wynosiła 14,9 proc.

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w ubiegłym miesiącu wzrosła o 0,6 proc. r/r. W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 1,6 proc. r/r.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ogółem wzrósł z 8 proc. przed rokiem do 9 proc.

W okresie styczeń- marzec 2025 r. sprzedaż wzrosła o 1,4 proc. r/r.

Bank Pekao: sprzedaż detaliczna najmniej martwi, konsument wrócił do gry

„Akurat ten odczyt z marcowej trójki najmniej martwi. W sprzedaży wydarzyły się dwie rzeczy: późna Wielkanoc obniżyła sprzedaż żywności, ale ładnie odbija sprzedaż dóbr trwałych. Generalnie to, co pokazywały badania koniunktury od początku roku, widać w twardych danych. Konsument wrócił do gry" – skomentowali analitycy Pekao.

We wtorek poznaliśmy dane o produkcji przemysłowej, wynagrodzeniach i zatrudnieniu, koniunkturze gospodarczej oraz dotyczące sektora budowlanego.

Jak zauważył ekonomista XYZ Michał Kulbacki, dynamika płac w polskiej gospodarce jest coraz niższa, co w połączeniu z deflacją w przemyśle, niższymi cenami surowców na świecie oraz silniejszym złotym powinno pozwolić na szybki spadek inflacji w kolejnych miesiącach. W jego ocenie słabiej wygląda jednak koniunktura.