Shoper notuje wzrost przychodów. "Osiągnęliśmy pierwsze synergie po wejściu cyber_Folks"

Shoper zanotował w pierwszym kwartale wzrost przychodów netto o 17 proc. w ujęciu rocznym – podała firma.

Spółka wypracowała 51,7 mln zł przychodów netto. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 18,5 mln zł i była o 24 proc. wyższa niż rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost rentowności EBITDA do poziomu 35,8 proc. – podaje Shoper.

W maju spółka wypłaci dywidendę w wysokości 29 mln zł (wobec 18,9 mln zł rok wcześniej).

"Pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych zmian i nowych otwarć, związanych z wejściem cyber_Folks do akcjonariatu Shopera. W krótkim czasie wdrożyliśmy nową strategię produktową, zidentyfikowaliśmy i osiągnęliśmy pierwsze synergie. Integracja z usługą Stripe, podpięcie domen cyber_Folks dla nowych klientów czy wspólne inicjatywy marketingowe to dopiero początek. Wierzę, że dzięki połączeniu technologii, innowacji i dyscypliny operacyjnej, zbudujemy wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej" – skomentował Jakub Dwernicki, prezes zarządu spółki.

Wzrost przychodów wynikał z rozwoju organicznego – podał Shoper. "Wzrost EBITDA przy stabilnych kosztach działalności to klasyczny efekt dźwigni operacyjnej. Wyniki Apilo, rozwój usług płatniczych i rosnące GMV dowodzą, że nasza strategia budowy skalowalnego ekosystemu e-commerce przynosi konkretne rezultaty" – skomentował wiceprezes spółki Robert Stasik.