InPost rozbudował sieć logistyczną we Francji i Wielkiej Brytanii

InPost rozbudował swoją sieć maszyn Paczkomat do ponad 10 tys. urządzeń w Wielkiej Brytanii i 8 tys. we Francji – podała grupa.

Łącznie z punktami PUDO, w Wielkiej Brytanii sieć InPost liczy już ponad 16 tys. punktów. We Francji z kolei – ponad 17 tys.

"Obecnie nasza sieć liczy ponad 50 tys. maszyn Paczkomat w dziewięciu krajach. We Francji ma 8 tys. urządzeń, a łącznie z punktami PUDO ponad 17 tys.. Równie ważnym rynkiem o wysokiej dynamice wzrostu jest Wielka Brytania, gdzie obecnie mamy łącznie 16 tys. punktów – w tym 10 tys, maszyn Paczkomat. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję" – skomentował cytowany w komunikacie InPostu Rafał Brzoska, założyciel i CEO grupy.

We Francji Grupa InPost działa pod marką Mondial Relay. W ciągu trzech lat grupa zwiększyła liczbę swoich urządzeń ponad 25-krotnie – podaje InPost. Grupa dodaje, że Mondial Relay ostatnio znalazło się wśród 50 najcenniejszych francuskich marek według rankingu BrandZ "TOP50 Francja” z wyceną ponad 1 mld dolarów.

W Wielkiej Brytanii InPost zajmuje obecnie trzecie miejsce wśród niezależnych operatorów logistycznych e-commerce – podaje grupa. Ekspansję na rynku przyspieszyła niedawna inwestycja w spółkę Yodel.

Grupa szacuje wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie (w 2024 r. dostarczonych zostało 93,2 mln paczek). W pierwszym kwartale 2025 r. grupa odnotowała wolumen przesyłek na poziomie 272 mln, co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku. Zwiększyła swoją sieć do ponad 83 tys. punktów OOH oraz osiągnęła przychody w wysokości 3 mld zł (wzrost o 22 proc. w ujęciu rocznym) – podaje InPost.

Dla pełnej transparentności informujemy, że fundusz RiO, należący do Rafała Brzoski, prezesa i akcjonariusza InPostu, jest inwestorem w XYZ