MCI chce sprzedać 15 proc. akcji Answear.com w procesie przyspieszonej budowy księgi popytu

Zarząd Answear.com otrzymał od MCI.PrivateVentures zawiadomienie o rozpoczęciu procesu sprzedaży akcji spółki w ramach procesu przyspieszonej budowy księgi popytu.

Proces ABB ma objąć 2 mln 850 tys. akcji spółki. Oferowane akcje będą stanowiły łącznie ok. 15,01 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki oraz będą reprezentować ok. 15,01 proc. ogólnej liczby głosów w spółce.

Jeśli uda się sprzedać wszystkie oferowane akcje, MCI.PrivateVentures działający na rachunek subfunduszu MCI.TechVentures 1.0 będzie posiadał akcje reprezentujące ok. 4,30 proc. ogólnej liczby głosów w spółce. Drugi z subfunduszy wydzielonych w ramach MCI.PrivateVentures – subfundusz MCI.EuroVentures 1.0 – będzie posiadał akcje reprezentujące ok. 4,84 proc. ogólnej liczby głosów w spółce.

"Ostateczna liczba akcji oferowanych sprzedawanych w ofercie oraz cena sprzedaży akcji sprzedawanych zostaną ustalone i ogłoszone niezwłocznie po zakończeniu procesu przyspieszonej budowy księgi popytu, co może nastąpić w każdym czasie" – podano w komunikacie.

MCI.TechVentures z grupy MCI zainwestowało w Answear.com w 2013 r. O tym, że MCI Capital w ciągu kilkunastu miesięcy planuje zakończyć inwestycję w spółkę pisaliśmy tutaj.

"Sądzę, że MCI będzie w stanie sprzedać swoje akcje na rynku, z całkiem przyzwoitym zyskiem. Ja raczej nie będę brał udziału w tej transakcji, bo mam wystarczający pakiet do kontroli spółki. Jego zwiększanie nie miałoby dla mnie sensu, a działałoby ze szkodą dla płynności obrotów. A płynność jest bardzo ważna dla spółek giełdowych zwłaszcza takiej wielkości jak nasza. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest podział pakietu MCI przez kilka czy może nawet kilkanaście różnych podmiotów" – mówił w rozmowie z XYZ pod koniec maja założyciel i prezes spółki, Krzysztof Bajołek.