UOKiK wszczął postępowanie przeciw sieci Play. Chodzi o dodatkową opłatę
Prezes UOKiK wszczął wobec spółki P4, właściciela sieci Play, postępowanie w sprawie stosowania niedozwolonych postanowień umownych - podał UOKiK w komunikacie prasowym. Sprawdzi, czy operator sieci komórkowej, wprowadzając do umów z klientami opłaty za utrzymanie numeru w ofertach pre-paid, naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Jak podał UOKiK, spółka P4 zaczęła pobierać od klientów korzystających z ofert „Play na Kartę OdNowa” oraz „Play na Kartę 3.0" opłatę za utrzymanie numeru.
"Została ona wprowadzona do umowy jednostronnie, pomimo braku podstawy ustawowej czy klauzuli upoważniającej spółkę do wprowadzania takich zmian i może stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Kwestionowana opłata wynosi do 5 zł i naliczana jest konsumentom, którzy nie wykonają w miesięcznym cyklu rozliczeniowym aktywności zdefiniowanych przez spółkę” – można przeczytać w komunikacie Urzędu.
W praktyce oznacza to, że klienci mogą zostać obciążeni dodatkową opłatą w każdy miesiącu, niezależnie od tego czy korzystają z zakupionych pakietów lub usług albo po prostu odbierają połączenia. W ocenie prezesa UOKiK „postanowienia te mogą być sprzeczne z dobrymi obyczajami i rażąco naruszać interesy konsumentów”.
Jeżeli podejrzenia Urzędu sprawdzą się, spółce P4 grozi kara wynosząca maksymalnie do 10 proc. rocznego obrotu. Warto też nadmienić, że Play nie jest jedynym operatorem, któremu zarzuca się odgórne wprowadzenie dodatkowych opłat dla klientów. Podobne sprawy UOKiK prowadzi przeciw Orange Polska oraz Polkomtel, właścicielowi Plusa.
"Nie pobieramy podwójnych opłat za pakiety. W toku postępowania przedstawimy urzędowi nasze stanowisko i argumenty. W naszej ocenie operator telekomunikacyjny może pobierać stałe opłaty związane z korzystaniem z usługi pre-paid, podobnie jak np. w branży energetycznej pobierania jest stała opłata sieciowa" – przekazało nam w oświadczeniu biuro prasowe Play.
Źródło: PAP/XYZ