Dzieje się
Ten wpis stanowi część relacji na żywo z 14.04.2025
NEWSROOM XYZ

Bank Pekao ma nową strategię. Chce mieć ROE powyżej 18 proc.

Bank Pekao ma nową strategię na lata 2025-2027. Główne założenia obejmują m. in. wskaźnik ROE powyżej 18 proc. w perspektywie 2027 r.

Zarząd banku przyjął nową strategię, zatytułowaną „Sięgamy ponad horyzont” w poniedziałek 14 kwietnia. Tego samego dnia została ona zatwierdzona przez radę nadzorczą.

Strategia przewiduje osiągnięcie czterech głównych celów finansowych w perspektywie 2027 r.:

  • wskaźnik ROE (rentowności kapitału własnego) powyżej 18 proc.,
  • wskaźnik C/I (relacja kosztów do przychodów) poniżej 35 proc.,
  • koszt ryzyka w przedziale 65-75 bps,
  • wypłatę dywidendy na poziomie 50-75 proc. rocznego zysku.

„W horyzoncie strategii Pekao chce utrzymać ROE powyżej 18 proc. pomimo zakładanego spadku stopy referencyjnej NBP do 3,5 proc. Planuje osiągnąć to m.in. poprzez wzrost udziałów rynkowych w strategicznych obszarach i produktach, zmianę struktury przychodów oraz utrzymanie bezpiecznego poziomu ryzyka” – pdano w komunikacie.

„Bank będzie nadal zachowywał bezpieczną pozycję płynnościową, utrzymując bufory kapitałowe znacznie powyżej minimów regulacyjnych. Ponadto zamierza budować efektywną strukturę kapitałową poprzez regularne emisje na lokalnym i europejskim rynku długu” –  wskazuje Pekao.

    Strategia Pekao ma się opierać na trzech filarach – „Wzrost”, „Dostępność” oraz „Sprawność”, w ramach których wyznaczono łącznie dziewięć kierunków strategicznych.

    W filarze „Wzrost” bank chce postawić na rozwój w kluczowych segmentach i produktach, a dzięki temu poprawić wynik oraz udziały rynkowe. Jednym z kierunków strategicznych ma być m. in. wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU. ” To pozwoli zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance” – skomentował bank w komunikacie. Pekao planuje też wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw.

    Bank chce mieć też do 2027 r. 1,4 mln młodych klientów do 26. roku życia i 4,4 mln aktywnych klientów mobile.

    Szczegóły strategii bank zaprezentuje na konferencji we wtorek 15 kwietnia. Będziemy wtedy kontynuować temat.