Bank Pocztowy z nową strategią do 2029. Aktywa mają urosnąć do 28 mld zł, zysk netto – do niemal 350 mln zł
Bank Pocztowy zakłada w zatwierdzonej przez radę nadzorczą strategii na lata 2026-2029 m.in. przejściowe obniżenie wskaźnika ROE w latach 2026-2027 i osiągnięcie poziomu powyżej 15 proc. w 2029 r. – podał bank. Pocztowy planuje też docelowo obniżyć wskaźnik C/I poniżej 50 proc. Do 2029 r. bank chce zwiększyć aktywa do 28 mld zł i osiągnąć 343 mln zł zysku netto.
Nowa strategia działalności operacyjnej na lata 2026-2029 pod nazwą „Bank blisko Ciebie – załatwisz to na poczcie” zakłada istotny wzrost skali biznesu i poprawę efektywności przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego profilu ryzyka
Jak czytamy w komunikacie, wśród celów strategicznych znalazły się między innymi obsługa ponad 1 mln klientów, ponad dwukrotny wzrost aktywów banku do 28 mld zł, poziom zwrotu z kapitału (ROE netto) powyżej 15 proc. oraz niższy niż 5 proc. udział złych kredytów (NPL) w portfelu banku.
Nowa strategia ma zapewnić dynamiczny rozwój instytucji i stać się kluczowym filarem transformacji usług finansowych w Grupie Poczta Polska.
Agnieszka Kosowska: w Banku Pocztowym mamy solidne fundamenty kapitałowe
– Bank Pocztowy wchodzi w kolejny etap rozwoju. Mamy solidne fundamenty kapitałowe oraz jasno określone cele finansowe – do 2029 r. chcemy zwiększyć aktywa do 28 mld zł i osiągnąć 343 mln zł zysku netto. Będzie to efekt konsekwentnej budowy skali działania oraz pełnego wykorzystania potencjału, jaki daje współpraca z Pocztą Polską. Przykłady sukcesów operatorów zagranicznych – z Austrii, Francji czy Włoch – wskazują na zasadność integracji sprzedaży usług finansowych z działalnością pocztową i postawienie na usługi finansowe jako istotny filar nowego modelu biznesowego. Wszędzie tam posiadana sieć placówek pocztowych stanowi ważną przewagę w dotarciu do klientów, szczególnie w miejscach, gdzie dostęp do usług finansowych innych banków jest utrudniony – mówi Agnieszka Kosowska, wiceprezeska zarządu Banku Pocztowego.
„Strategia banku wpisuje się w sposób fundamentalny w koncepcję rozwoju usług finansowych w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska. Sieć naziemna, w której realizowana będzie sprzedaż produktów Banku Pocztowego, ma być sprofesjonalizowana i liczyć 4700 placówek. Wyodrębnione z nich zostanie 900 eksperckich Stref Usług Finansowych, które przejmą dotychczasowe funkcje sprzedażowe 131 placówek Banku Pocztowego. Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest szeroki program rozwojowy dla pracowników Poczty Polskiej. Obejmie on szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi produktów finansowych, a także wdrożenie listonoszy w rolę mobilnych ambasadorów usług finansowych – generujących leady, wspierających klientów i umożliwiających podstawowe operacje gotówkowe" – czytamy w komunikacie.
– Bank Pocztowy ma pełnić rolę głównego dostawcy prostych, dostępnych produktów finansowych, takich jak rachunki ROR, konta oszczędnościowe, lokaty oraz kredyty konsumpcyjne. Klienci banku będą mogli korzystać z jego oferty zarówno w ponad 4700 placówkach Poczty Polskiej, jak i poprzez nowoczesne kanały zdalne – aplikację mobilną i bankowość internetową. Naszym celem jest, aby każdy mieszkaniec Polski – niezależnie od miejsca zamieszkania – miał dostęp do podstawowych produktów bankowych. Dzięki połączeniu doświadczenia Poczty Polskiej, mobilności listonoszy oraz kompetencji Banku Pocztowego możemy zapewnić prawdziwie powszechny dostęp do usług finansowych, łączący tradycyjny model obsługi stacjonarnej z nowoczesnością – stwierdza Agnieszka Kosowska.
Czytaj także: Poczta Polska chce wykorzystać pracowników do sprzedaży małych produktów finansowych