Ceny w sieciach handlowych w marcu były stabilne, wynika z badania ASM SFA
Średnia cena koszyka zakupowego w marcu w sieciach handlowych wyniosła 314,83 zł – wynika z najnowszego badania ASM SFA.
To o 5 gr mniej niż w lutym. "Marzec przyniósł stabilizację cen podstawowych produktów spożywczych w sieciach handlowych" – skomentowano w raporcie z badania.
W 8 z 13 analizowanych sieci ceny spadły, w pozostałych wzrosły. Koszyki o średniej wartości poniżej 300 zł oferowały w marcu tylko dwie sieci. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Dino (4,77 proc.), natomiast największy wzrost w sklepach Biedronka (4,87 proc.).
Najtańszy koszyk zakupowy po raz kolejny oferował Auchan – analizowane towary kosztowały tam 274,11 zł. Najdroższy koszyk był w Netto. Jego cena wyniosła w tej sieci 339,40 zł.
"Utrzymanie średniej wartości koszyka zakupowego poniżej 315 zł jest wyraźnym sygnałem, że sieci handlowe intensyfikują walkę o klienta – nie tylko poprzez szeroko zakrojone akcje promocyjne, ale również poprzez bardziej agresywną politykę cenową" – komentuje Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director w ASM SFA.