Nissan zainwestuje 1,4 mld dolarów w Chinach, aby odzyskać rynek

Japoński producent samochodów Nissan przeznaczy dodatkowe 1,4 miliarda dolarów na inwestycje w Chinach do końca 2026 r. Chce odbudować pozycję na drugim co do wielkości rynku firmy. I nadrobić zaległości wobec lokalnej konkurencji.

Szef operacji Nissana w Chinach, Stephen Ma, poinformował, że koncern planuje wprowadzić na chiński rynek do 10 nowych pojazdów, w tym 10 z napędami alternatywnymi do lata 2027 r. Wśród nowości znalazł się pierwszy hybrydowy model plug-in (pickup Frontier Pro) oraz elektryczna limuzyna N7. Japończycy produkują ją wspólnie z chińskim partnerem Dongfeng - pisze Reuters.

W 2024 roku Nissan sprzedał w Chinach mniej niż 700 tys. pojazdów. To ponad dwa razy mniej niż cztery lata wcześniej. Słabe wyniki w Chinach przyczyniły się do obniżenia globalnej prognozy sprzedaży spółki za ostatni rok finansowy.

W marcu 2025 r. prezesem Nissana został Ivan Espinosa, który zastąpił Makoto Uchidę. Nowy szef postawił ambitny cel szybkiego wdrażania zmian.

Nissan planuje eksportować swoje chińskie modele na wiele rynków zagranicznych. Bez Stanów Zjednoczonych, gdzie na import z Chin nałożone są wysokie cła. Ma podkreślił, że decyzje o kierunkach eksportu zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.