Warszawa Centralna zamknięta dla pociągów. Zmiany dla podróżujących od 8 listopada

Od soboty 8 listopada do 16 listopada pociągi nie będą zatrzymywały się na stacji Warszawa Centralna. W tym czasie PKP przeprowadzi prace modernizacyjne, a ruch kolejowy zostanie przekierowany na inne dworce w stolicy. Dla pasażerów przygotowano zastępcze połączenia i honorowanie biletów w komunikacji miejskiej.

Dworzec nie będzie obsługiwał pociągów, ale pozostanie dostępny dla pasażerów w części handlowej, nadziemnej i podziemnej. PKP zapowiada naprawę ścian hali peronowej, kamiennych posadzek, a także modernizację oświetlenia w hali głównej, poczekalni i przejściach podziemnych. Cały obiekt zostanie też gruntownie wyczyszczony.

Gdzie zatrzymają się pociągi dalekobieżne?

W czasie remontu składy dalekobieżne będą zatrzymywać się na stacjach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia, a część także na Warszawie Gdańskiej i Warszawie Głównej. Dla większości pasażerów oznacza to konieczność zmiany trasy dojazdu do centrum.

Ruch pociągów regionalnych i podmiejskich (Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska) przez linię średnicową pozostanie bez zmian. Wciąż kursować będą składy przez przystanki Warszawa Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion.

„Linia SKM S3 zostanie podzielona na dwa odcinki: z Lotniska Chopina do Warszawy Głównej jako S3 oraz między Warszawą Wschodnią i Legionowem jako S30. Kursy będą odbywać się co ok. 60 minut” – poinformował rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

Niewielkie korekty w rozkładach dotkną także linii S1, S2, S4 i S40.

Dla pasażerów podróżujących między Warszawą Gdańską a centrum uruchomiona zostanie linia tramwajowa 77. Tramwaje będą kursowały trasą Ratuszowa-ZOO – PKP Służewiec przez Aleję Jana Pawła II i Aleję Niepodległości, łącząc tym samym Dworzec Centralny i Warszawę Gdańską. Dodatkowo do centrum można będzie dojechać metrem linii M1 lub tramwajem nr 15.

Podróżni z biletami PKP Intercity będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej w Warszawie.

Stacja Warszawa Centralna to główny dworzec kolejowy w stolicy Polski, położony przy ulicy Aleje Jerozolimskie 54 w dzielnicy Śródmieście. Została oddana do użytku w 1975 roku jako symbol nowoczesnej sieci kolejowej ówczesnej PRL-u. Z najnowszych danych Urzędu Transportu Kolejowego (za 2024 r.) wynika, że zajmuje 4. miejsce na liście największych stacji. W ciągu roku liczba pasażerów zwiększyła się z 12,78 mln do 20,04 mln pasażerów rocznie. To największy wzrost procentowy wśród wszystkich głównych stacji w kraju.

Źródło: XYZ, PAP