Kurs Żabki rośnie o ponad 5 proc. po publikacji wyników

Kurs akcji Żabki na starcie środowych notowań rośnie o 5,5 proc. do 21,10 zł. WIG20 zwyżkuje o 0,5 proc.

Żabka Group miała w II kw. 2025 r. 1 057 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 993,5 mln zł konsensusu. W tym okresie przychody wyniosły 7 124 mln zł przy konsensusie na poziomie 7 171,3 mln zł.

Żabka Group podała, że pozostaje pewna swojej zdolności do realizacji strategicznych celów na rok 2025. Ponadto oczekuje dalszej poprawy skorygowanej marży zysku netto, osiągając 3 proc. w krótkiej perspektywie. Żabka Group planuje otworzyć ponad 1 300 nowych sklepów w Polsce i Rumunii w ciągu roku.

Szczegółowe wyniki finansowe Żabka Group w I półroczu 2025 r.

Jak podała grupa:

  • Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2025 r. wzrosły o 14,7 proc., do poziomu 12,8 mld zł. W samym drugim kwartale przychody wzrosły o 16,2 proc., do poziomu 7,1 mld zł. Ten rezultat to efekt solidnego wzrostu organicznego, napędzanego mocną sprzedażą LfL oraz rozbudową sieci sklepów i kanałów cyfrowych.
  • Sprzedaż do klienta końcowego w okresie 6 miesięcy tego roku sięgnęła 14,8 mld zł, czyli o 14,4 proc. więcej niż przed rokiem. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 14 proc., do 8,1 mld zł.
  • Sprzedaż LfL wzrosła o 6,1 proc. zarówno w pierwszym półroczu, jak i w drugim kwartale, pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału 2024 r. oraz nietypowo chłodnej pogody w maju. Wzrost ten wynikał w dużej mierze z innowacji w obszarze komercyjnym oraz rozwoju nowej oferty produktowej, zwłaszcza w segmencie dań gotowych (QMS).
  • Poprawa marży bezpośredniej oraz utrzymywanie dyscypliny kosztowej pozwoliły zwiększyć skorygowaną EBITDA w drugim kwartale o 20,1 proc. rok do roku, do poziomu 1 057 mln zł. W całym pierwszym półroczu wzrosła ona o 18,2 proc., do 1 654 mln zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 13 proc. w drugim kwartale (wobec 12,4 proc. w 2024 r.) oraz 11,2 proc. w całym półroczu (wobec 10,9 proc. w 2024 r.).
  • Na koniec czerwca 2025 r. sieć Grupy Żabka – największa convenience w Europie – liczyła 11 793 placówki w Polsce i Rumunii, co oznacza wzrost o 10,8 proc. względem 10 640 w 2024 r. Tylko w drugim kwartale otworzono 368 nowych sklepów. Według założeń z IPO, potencjał rynku to blisko 19 500 sklepów w Polsce oraz około 4 000 w Rumunii, co wskazuje na duże możliwości dalszej ekspansji.
  • Kanały cyfrowe (DCO) zanotowały w pierwszym półroczu 2025 r. wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 26 proc. (28 proc. w II kwartale), co znacząco wpłynęło na wyniki Grupy i zbliżyło ją do realizacji celu z IPO zakładającego pięciokrotny wzrost przychodów DCO do 2028 r. Kluczowe inicjatywy to udoskonalenie Żabka Ads oraz rozszerzenie oferty q-commerce do ponad 10 tys. produktów na platformie delio+.
  • Skorygowany zysk netto w pierwszej połowie 2025 r. wyniósł 144 mln zł, co oznacza wzrost o 82,9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W drugim kwartale było to 221 mln zł wobec 176 mln zł w 2024 r. (+25,5 proc.).
  • Wolne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu sięgnęły 1 165 mln zł wobec 1,26 mld zł w 2024 r. W drugim kwartale 2025 r. wzrosły o ponad 14 proc., do 1 074 mln zł, dzięki kontroli wydatków i efektywności kosztowej.
  • Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food.
  • Zadłużenie Grupy Żabka systematycznie maleje. Na koniec drugiego kwartału 2025 r. wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA spadł do poziomu 1,2x, o 0,5x w ciągu ostatnich miesięcy. Grupa planuje dalszą redukcję zadłużenia.