Sam Altman rozwija nowy projekt. Wchodzi na amerykański rynek

Projekt World Network, firmowany m. in. przez Sama Altmana, zadebiutował w Stanach Zjednoczonych. Debiut w USA następuje już po udostępnieniu usługi w 160 krajach na świecie, w tym w Polsce.

Celem projektu jest "bardziej ludzki internet w dobie AI", jak mówią założyciele. World oferuje użytkownikom World ID, czyli potwierdzenie, że jest się człowiekiem, a nie botem.

Za pomocą urządzenia Orb, czyli kamery wykorzystującej biometrię tęczówki, można obecnie uzyskać World ID w 45 lokalizacjach. Aplikacja ma obecnie 26 mln użytkowników – podaje firma.

Debiut w USA od razu planowany jest na dużą skalę. Liczba urządzeń używanych do weryfikacji użytkowników, która zostanie udostępniona w Stanach, ma wynieść 7,5 tys., czyli cztery raz więcej niż jest w reszcie krajów.

Wraz z udostępnieniem usługi w USA ogłoszono także partnerstwa z trzema firmami – właścicielem Tindera, operatorem płatności Visa i twórcą gier Razer. Współpraca World z Match Group (właścicielem m. in. Tindera, Hinge i Okcupid) ma zagwarantować użytkownikom aplikacji randkowych, że rozmawiają z prawdziwą osobą. Pilotaż rozwiązania wystartuje na Tinderze w Japonii. Razem z Visą, World planuje wypuścić własną kartę płatniczą, za pomocą której będzie można płacić środkami zgromadzonymi w aplikacji. Wraz z Razer World planuje dalszy rozwój technologii umożliwiających potwierdzenie, że jest się człowiekiem w środowisku tego twórcy gier. Firmy chcą też zorganizować League of Humans, turniej gamingowy tylko dla ludzi.