Sponsoring sportu na nowo. Są rządowe wytyczne dla spółek Skarbu Państwa
Kancelaria premiera opublikowała „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa” – podało Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP), które przygotowało dokument.
Jak podaje MAP, celem rekomendacji jest "uporządkowanie aktywności spółek Skarbu Państwa" w tym zakresie. Zgodnie z nowymi wytycznymi, jeśli będą się podejmowały sponsoringu, ma to być to działanie "długofalowe, przejrzyste, neutralne politycznie oraz zapewniać korzyści marketingowe spółkom, a także efektywnie wspierać rozwój sportu w Polsce".
Jak dodaje cytowany w komunikacie resortu minister Jakub Jaworowski, działania sponsoringowe spółek w udziałem Skarbu Państw powinny być także "adekwatne do ich możliwości finansowych".
W szczegółowych wytycznych podkreślono, że działania muszą przynosić wymierne i mierzalne efekty biznesowe – marketingowe lub wizerunkowe. Muszą być także spójne z długoterminowymi celami spółki lub całej grupy kapitałowej.
Nowe zasady sponsoringu. Spółki mają bezwzględnie przestrzegać zasady neutralności politycznej
W ostatnich latach działania spółek z udziałem Skarbu Państwa w zakresie sponsoringu sportu nie zawsze były przejrzyste i budziły wiele wątpliwości instytucji kontrolnych państwa oraz opinii publicznej – komentuje MAP.
W związku z tym w resorcie powołano zespół do spraw sponsoringu sportu, który opracował rekomendacje. Projekt był konsultowany ze spółkami, Ministerstwem Sportu i Turystki oraz Kancelarią Prezesa Rady Ministrów (KPRM).
Rekomendacje mają zastosowanie do wszystkich spółek z udziałem Skarbu Państwa, a nadzór nad ich stosowaniem będą sprawować rady nadzorcze.
Spółki mają m. in bezwzględnie przestrzegać zasady neutralności politycznej, w szczególności działalność sponsoringowa nie powinna być związana z działalnością partii politycznych oraz poszczególnych polityków.