Xiaomi odnotowało duży wzrost przychodów dzięki sprzedaży aut

Przychód Xiaomi wzrósł w II kw. 2025 r. o 30,5 proc. w ujęciu rocznym. Łącznie obrót chińskiego koncernu technologicznego wyniósł 116 mld juanów, tj. ok. 16,16 mld dol., przebijając oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 114,7 mld juanów.

Skorygowany zysk netto w tym czasie wzrósł o 75,4 proc. w relacji rocznej, do 10,83 mld juanów, czyli ok. 1,5 mld dol. Analitycy z londyńskiej giełdy szacowali, że dochód powinien wynieść 10,1 mld juanów.

Główną działalnością koncernu pozostaje segment smartfonów i sprzętu AGD, który wygenerował 94,7 mld juanów (ok. 13,2 mld dol.), co oznacza wzrost w relacji rocznej o 14,8 proc. Dobre wyniki w sprzedaży telefonów pozwoliły Xiaomi na zdobycie tytułu lidera na chińskim rynku, choć sam przychód z tej działalności spadł o 2,1 proc. rdr.

Przeczytaj również: Xiaomi rozważa eksport samochodów, ale od 2027 roku

Ważną gałęzią w generowaniu przychodów dla spółki staje się produkcja i sprzedaż samochodów elektrycznych. Spółka w tym zakresie odnotowała 21,3 mld juanów obrotu (ok. 3 mld dol.), czyli o 233,9 proc. więcej niż przed rokiem. Pojazdy marki Xiaomi sprzedały się w II kw. w liczbie ponad 81 tys., co oznacza wzrost o 197 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 r.

W ostatnim kwartale chińska firma wypuściła na rynek nowy model - SUV-a Xiaomi YU7. Od uruchomienia sprzedaży w czerwcu liczba zamówień wyniosła ponad 240 tys.